Pages

Saturday, July 24, 2010

breastpump....

buat masa nih aku ader 3 breastpump (bp).1 manual - Avent, 2 lagi jenis elektrik: Ameda Lactaline Dual bp dan Medela Freestyle bp. Yang manual tuh aku beli masa ngandung si Hakeem..pakai sekejap jer..ilmu bf masih kurang....

Yang Ameda pulak masa aku dalam confinement si Aliah..minta tolong my sista tolong belikan online sebab aku masih x pandai membeli secara online....masa tuh tengah semangat untuk bf baby...aku beli dalam bulan disember 2009..di FabulousMom...masa tu ader promosi dan itu yang aku mampu..gaji sepanjang cuti bersalin itulah aku guna untuk membayarnya..nak beli brand medela masatuh x mampu...maka..mengusunglah aku dengan backpacknya ke scul setiap ari....bilik JQaf menjadi nursing room aku untuk pump susu. Kenkadang di surau....senang untuk access elektric point kat situ...



Somehow.....dalam bulan April tahun ni..aku ngan hubby g Mid valley (mv) sempena xpo mum n baby... ader booth yg jual bp medela...aku rasa pengedar dia kat mesia nih... medela freestyle..dijual dalam rm18++. aku dok tawaf la kat situ...berbelah bagi..which aku tau kalau harga biasa dia memang mahai...masa tuh aku x tau ader blog yang jual dalam rm 16++..al maklumla..x terror blogging sangat..lepas beberapa panggilan dibuat kepada kawan n my sista yang memang menggunakan brang medela nih...aku terus grab... mr hubby agak bising..dengan alasan 'kat umah kan dah ada..'aku terus bagi justifikasi aku....dia terima...gunalah kad kredit....

maka..aku sekarang menggunakanlah Medela Freestyle...agak senang dan mudah...terutama masa kat scul...especially dengan keadaan scul aku seperti dalam entry lepas....

jadinya...aku nak kena let go la bp Ameda tuh..dalam rm 550. pakai dalam 4 bulan ja...masih dalam keadaan baik....sayang kalu dok terbiar ja...ader sesapa yang berminat...boleh la pm aku kat syuhadanoor79@gmail.com.

No comments:

Post a Comment