Pages

Sunday, December 28, 2008

salam 1430H

selepas bacaan doa akhir tahun dan awal tahun, bermulalah hari baru, tahun baru hjiri 1430. ironinya umurku juga meningkat masuk ke awal 30an. selamat tinggal alam 20an.....yang menaik pasti akan turun mengikut tarikan graviti tapi umur tidak.akan terus meningkat, meningkat dan meningkat.

syukur alhamdulillah...aku masih diberi kesempatan oleh Allah untuk menghadapi tahun baru...satu nikmat yang besar olehNya kepada hambaNya yg kerdil ini.tetiba jiwa rasa terkesan sls menonton Halaqah di TV9 td dgn panelis Dr. Sharifah Norhayati & Ust Roslan Che Rus besides ust Syukri.....lamanya tak hadir majlis ilmu...rindunya suasana itu zaman blaja dulu....hanya mereka yang alami zaman itu akan merasai suatu kekurangan bila masuk ke fasa yang lain dalam hidup. mudah2an dengan penghijarahan umur ini aku akan terus diberikan taufiq dan hidayah sekeluarga olehNya....berubah menjadi lebih baik ibadahnya, ilmunya, akhlaknya.....

banyak yang perlu diperbaiki dalam menuju destinasi yang pasti..sudah bersediakah aku?

Ya Allah, hanya Engkau Yang Maha Mengetahui isi hati hamba2mu....berikanlah kami taufiq dan hidayah dalam meneruskan kehidupan kami ini.janganlah Engkau membebani kami dengan beban yang tak sanggup kami hadapi melainkan sesuai dengan kesanggupan kami.Ameen.

Sesungguhnya Allah tidak mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka mengubahnya sendiri.----Surah Ar Rad:11

Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.---Al Baqarah:286 (antara ayat fav aku)

mudah2an semuanya berjalan lancar menjadi lebih baik dari 1429H.

Kita merancang, Allah merancang tetapi perancangan Allah jua yang terbaik----Quran (antara ayat awal yang dibacakan seorang sahabat masa perjumpaan pertama MPDG '98)

No comments:

Post a Comment